Seniortur rundt Gåsavatnet

Utsikt over Gåsavatnet

Spreke seniorer på tur rundt Gåsavatnet i strålende vær.

Fremmøte på vanlig oppmøteplass ved Fjell kyrkje, der 25 seniorer møtte til dagens tur. Derfra kjørte vi til parkeringsplassen ved idrettsplassen på Telavåg. Været var flott, med sol og ikke altfor varmt. Det er svært tørt i terrenget, så det ble ingen våte bein, selv på de mest våte partier.

Vi startet fra parkeringsplassen ca' kl 11:00. Vi fulgte nordsjøløypa til Nipafjellet, 89 moh, der tok vi første stopp. Deretter gikk vi løypa videre nordover før vi tok av mot øst og gikk nord for Gåsavatnet. Matpausen ble tatt på nordsiden av vatnet. Etter denne gikk turen østover og rundt vatnet og videre sør mot- , og over Nipasåta. Her var vi oppom toppen for å nyte den fantastiske utsikten. Vel nede fra Nipasåta, kom vi til en grunnmur som var bygget og tiltenkt en skole som aldri ble bygget. Deretter gikk vi tilbake til start og avsluttet ca' 13:30.

Hele rundturen var på ca' 5,8 km og ble gjennomført uten store uhell - kun litt plastring underveis.

Samling på Nipafjellet
Lunsj ved Gåsavatnet
På alle fire opp til Nipasåta